1. صفحه اصلی
  2. مقالات بورس
  3. سرمایه گذاری در بورس
  4. روش های پولدار شدن

روش های پولدار شدن

روش های پولدار شدن
لوگو علیرضا محرابی
روش های پولدار شدن
سرمایه گذاری در بورس

این روزها افراد زیادی وجود دارند که با استفاده از فنون مختلف، روش های پولدار شدن در کوتاه مدت را آموزش می دهند، اما بایستی خاطر نشان کرد ثروتمند شدن موضوعی کوتاه مدت و یک شبه نیست؛ بلکه سازوکارهای خود را دارد و تجربه نشان داده است که اگر مواردی همچون برنده شدن در قرعه کشی ها، راه های غیرقانونی و... را کنار بگذاریم، فقط با تلاش کردن هوشمندانه و آن هم در بازه های زمانی میان مدت و بلندمدت می توان ثروتمند شد.

همانطور که می دانید، ساختار اقتصاد ایران با تورم همراه بوده است و هرچند سال یک بار ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی کاهش می یابد؛ در این ساختار تورمی، افرادی پیروز هستند که ریال نگهداری نمی کنند و پول های خود را در بازارهای مختلف سرمایه گذاری می کنند. بنابراین یکی از روش های پولدار شدن، سرمایه گذاری کردن است و افرادی که به دنبال کسب ثروت هستند، بایستی با مفاهیم اولیه سرمایه گذاری و روش های پولدار شدن آشنا شوند. در ادامه مقاله برخی از روش های پولدار شدن را به شما معرفی می کنیم.

خود را ارتقا دهید

رشد توانایی های فردی برای پولدار شدن

وجه اشتراک بسیاری از افراد ثروتمند خود ساخته، این است که از روش های خاصی استفاده می کنند و هر روز خود را ارتقا می دهند، حتی میلیونرها و میلیاردرها، بسیاری از ثروتمندان، پزشکان، مهندسان، فیلمسازان و... نیز بعد از دستیابی به موفقیت، مهارت ها و توانایی های خود را ارتقا دادند و علاوه بر موفقیت خود، به جامعه و محیط اطراف خود نیز کمک کردند.

به عنوان مثال، یک جراح مغز و اعصاب ثروتمند ممکن است دارای استعداد و مهارت بالایی باشد، این جراح پس از ارتقا مهارت ها و کیفیت زندگی خود، به ارزش جهانی نیز می افزاید. در واقع، ارتقا دادن خود و کسب تخصص و مهارت های مختلف و آموزش دیدن را می توان به عنوان یکی از روش های پولدار شدن در نظر گرفت.

برنامه ای ایجاد کنید و آن را دنبال کنید

همانطور که می دانید احتمال برخورد ناگهانی با ثروتمند شدن بسیار کم است؛ اگرچه به نظر می رسد بسیاری از داستان های موفقیت که می شنوید مبتنی بر شانس هستند، اما در واقع این درست نیست. بیشتر افراد ثروتمند با برنامه ریزی دقیق و نظم و انضباط ثروتمند می شوند. برنامه داشتن شامل مواردی همچون تنظیم بودجه زندگی و جدول زمانی و همچنین برنامه ای است که در هر مرحله از موفقیت باید انجام شود. این نکته را فراموش نکنید که یک فرد کم هوش اما دارای برنامه و منظم، می تواند در مقایسه با بسیاری از افراد تیزهوش موفق تر عمل کند.

درآمد غیر فعال

زمانی که یاد زندگی افراد ثروتمند می افتیم، متوجه می شویم که یکی از راه های موفقیت آن ها درآمدهای غیر فعال است، چون در این نوع درآمد بدون درگیری تمام وقت، حتی بیشتر از درآمد فعال می توان کسب درآمد کرد، یکی از انواع درآمد غیر فعال سرمایه گذاری در بورس است. وارن بافت سرمایه گذار معروف آمریکایی، جمله ای دارد که می گوید: سرمایه گذاری کردن این امکان را می دهد که حتی به هنگام خواب دیدن و استراحت کردن نیز، شما درآمد کسب کنید.

سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری از روش های پولدار شدن

سرمایه گذاری یکی از اصلی ترین روش های پولدار شدن است و واقعیت اصلی سرمایه گذاری این است که در نهایت، بیشتر از آنچه که خرج کرده اید، درآمد کسب می کنید. با این حال، مهم است که سرمایه گذاری های خود را هوشمندانه انتخاب کنید. بسترهای زیادی وجود دارد که می توانید پول خود را در آن سرمایه گذاری کنید، اما اینکه بدانید کدام یک از این موارد منجر به سودآوری شما می شود، دشوار است.

سرمایه گذاری در کنار سود آوری همیشه مقداری ریسک به همراه دارد، در واقع ما در کنار سود بیشتر، ضرر بیشتر را نیز بایستی تحمل کنیم و هیچوقت نباید از محاسبه ریسک های سرمایه گذاری غافل شویم.

فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید هنگام سرمایه گذاری در نظر بگیرید، بنابراین مطمئن شوید که با عقل و منطق درباره سرمایه گذاری خود فکر می کنید و همواره می توانید قبل از تصمیم گیری، با کارشناسان یا دوستانی که در سرمایه گذاری تجربه دارند، صحبت کنید.

سرمایه گذاری از نان شب واجب تر است

همانطور که گفته شد سرمایه گذاری را می توان به عنوان یکی از روش های پولدار شدن در نظر گرفت؛ چراکه وقتی به زندگی دوران بازنشستگی خود فکر می کنید، هر چقدر دستمزد بالایی داشته باشید یا از کسب و کار خود امرار معاش کنید، باز به سرمایه گذاری احتیاج دارید، به دوران بازنشستگی هنرمندان و ورزشکارانی که در گذشته ثروت و شهرت زیادی داشتند بنگرید، خیلی از آن ها در دوران جوانی و اشتغال خود به لوکس زندگی کردن و تجملات مشغول بودند اما بعد از بازنشستگی با مشکلات مالی زیادی روبرو شدند و این موضوع در کشورهایی که ساختار اقتصادی آن با تورم همراه است، بیشتر به چشم می خورد.

به عنوان مثال، به حال و روز صاحبان مشاغل که قبل از کرونا راحت و بدون دردسر زندگی می کردند و هرروز به درآمدشان می افزودند دقت کنید، اگر با سرمایه گذاری در هر بازاری آشنا می شدند و در دوران قبل کرونا سرمایه گذاری کرده بودند امروز و در شرایط فعلی با مشکلات کمتری دست و پنچه نرم می کردند.

در کاری که انجام می دهید عالی باشید

عالی بودن برای رسیدن به پول

هر صنعتی می تواند یک حرفه دردناک برای عملکرد متوسط و پایین باشد، اما برای کسانی که عالی هستند بسیار پاداش آور است. این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که در هر شغل و کسب و کاری که فعالیت می کنید، برای پولدار شدن بایستی نفر شماره یک حرفه خود باشید و قرار گرفتن در رده های پایین و متوسط هر شغلی، نمی تواند شما را به درآمد عالی برساند. بنابراین یکی از روش های پولدار شدن، عالی بودن در حرفه و شغل است.

جسارت و ذهنیت ثروتمند

ثروتمند بودن در وهله اول یک حالت ذهنی است و اگر می خواهید واقعاً ثروتمند شوید، حرکات جسورانه انجام دهید. این یک هدف بلند پروازانه است که به یک فرد بسیار ثروتمند تبدیل شوید و اگر قصد آن را دارید که کار بزرگی انجام دهید و تغییرات بزرگی در زندگی ایجاد کنید، با سرمایه گذاری در بازار بورس در واقع به این اهداف بزرگ خود خواهید رسید. هیچکدام از روش های پولدار شدن بدون ریسک کردن به سرانجام نمی رسد.

راه اندازی مشاغل

کارآفرین بودن یک راه سریع برای ثروتمند شدن نیست، بلکه یک تغییر گسترده در سبک زندگی است؛ اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد، اما مطمئناً می تواند به ثروتمند شدن شما کمک کند و همواره از آن به عنوان یکی از اصلی ترین روش های پولدار شدن یاد می کنند.

اما در واقع گفتن این کار بسیار راحت تر از انجام دادن آن است، اگر مهارت کافی در تجارت دارید یا می خواهید رئیس خود باشید، سرمایه گذاری در بورس می تواند یک گام عالی برای کسب درآمد باشد.

برای سرمایه گذاری در بازار بورس و موفقیت در آن می بایست نکات زیر را رعایت کنید:

  • ثروتمند شدن در بازار بورس فقط نیاز به اطلاعات بورسی ندارد، بلکه بسیاری از فاکتورهای شخصیتی برای موفقیت در آن نیز باید رعایت شوند.
  • یکی دیگر از ویژگی های مهم شخصیتی برای موفقیت در بازار بورس صبر کردن است.
  • هیچ چیز بزرگی یک شبه انجام نمی شود و شما نمی توانید طی چند روز ثروتمند شوید.
  • تمام تلاشی که شما برای جمع آوری ثروت انجام داده اید ممکن است ماه ها یا حتی سال ها بعد به نتیجه برسد.
  • موفقیت در بازار بورس می تواند مدتی طول بکشد و ناامید شدن به ضرر تلاش های شما است.
  • اگر می خواهید در مورد سرمایه گذاری تصمیمی بگیرید یا از روندهای آینده مطلع شوید، همراهی با اخبار بسیار مهم است.
  • نادانی قاتل اصلی هرگونه تلاش برای کسب درآمد در بازار بورس است؛ بنابراین قبل از اینکه روش های پولدار شدن را امتحان کنید، آموزش ببینید.
  • بدون ریسک پذیری در بورس پولی بدست نمی آید؛ ممکن است این ریسک در خصوص راه اندازی مشاغل باشد و یا سرمایه گذاری در بازار سهام. بنابراین هر راهی برای کسب درآمد به برخی از خطرات نیاز دارد؛ حتی فروش مبلمان قدیمی خود مستلزم این است که این خطر را بپذیرید که خریدار در آن حضور پیدا کند و به شما هزینه پرداخت کند.

سود مرکب معجزه می کند

سود مرکب یکی از روش های پولدار شدن

یکی دیگر از روش های پولدار شدن، استفاده از سود مرکب است؛ به این معنا که اگر قصد دارید برای بلندمدت سهام خریداری کنید، عاقلانه این کار را انجام دهید و سود سهام را مجدداً سرمایه گذاری کنید و با این کار می توانید یک ثروت بزرگ ذخیره کنید. در واقع مفهوم سود مرکب بیانگر این موضوع است که در بازه های زمانی چندساله می تواند اثرات چشمگیری را به وجود بیاورد. تجربه ها نشان داده است که سود حاصل از سرمایه گذاری بلندمدت و اثرات مرکب آن، در مقایسه با نوسانگیری های کوتاه مدت بسیار بیشتر است.

عالمانه سرمایه گذاری کنید

یک اشتباه در سرمایه گذاری می تواند قسمت عمده ای از دارایی های شما را از بین ببرد. بنابراین از سرمایه گذاری خود مطمئن شوید! هر زمان که در مورد سرمایه گذاری در سهام و... می خواهید تصمیم گیری کنید، این جمله را به خود تکرار کنید که شما می خواهید سرمایه گذاری کنید تا بتوانید:

  • یک روز بازنشسته شوید.
  • برای اتفاقات غیر منتظره در آینده آماده شوید.
  • اجازه دهید با گذشت زمان پول شما رشد کند.
  • یاد بگیرید چگونه ثروتمند شوید.

برای بسیاری از افراد، سخت ترین قسمت در مورد سرمایه گذاری در واقع شروع کردن است و ما این را کاملاً درک می کنیم. از کجا شروع می کنید؟ چقدر سرمایه گذاری می کنید؟ 

با این حال، هرچه سریعتر سرمایه گذاری را شروع کنید، این امر به یک عادت تبدیل شده و راحت تر می شود. با سرمایه گذاری، شما عادت های خوبی را فرا خواهید گرفت که به شما در آینده کمک می کند. این بدان معنی است که هرچه زودتر پول خود را سرمایه گذاری کنید، در بلندمدت درآمد بیشتری خواهید داشت.

پول خود را برای سرمایه گذاری کنار بگذارید

پولدار شدن در بازارهای مالی

برای سرمایه گذاری کردن باید شروع به کنار گذاشتن پول برای این هدف کنید. مبلغی که برای سرمایه گذاری پس انداز می کنید کاملاً به خود شما بستگی دارد، اما به طور کلی، هرچه بیشتر باشد بهتر است. یکی از جملات طلایی در خصوص سرمایه گذاری کردن این است که مردم عادی پس از خرج کردن پول های خود، هر آنچه را که باقی مانده باشد را سرمایه گذاری می کنند، در حالیکه سرمایه گذاران باهوش و حرفه ای دقیقا بر عکس این کار را انجام می دهند، به این معنا که ابتدا سرمایه گذاری های خود را انجام می دهند و هرآنچه را که باقی بماند، برای مصارف خود خرج می کنند.

عوامل مختلف در بازارهای مالی را مطالعه کنید

 قبل از اینکه پول خود را در بازارهای مالی سرمایه گذاری کنید، بهتر است بدانید که پول خود را برای خرید چه چیزی مصرف می کنید. مطالعه در مورد نکات مختلف مربوط به سرمایه گذاری و تحقیق درباره هر سرمایه گذاری به شما کمک می کند تا در مورد تصمیمات خود بیشتر آگاه شوید. ضرر و زیان اکثر افرادی که در بازارهای مالی فعالیت می کنند، ناشی از عدم آگاهی در سرمایه گذاری است. به همین دلیل مطالعه و سواد مالی را به عنوان یکی از روش های پولدار شدن در نظر می گیرند.

تعیین کنید که چگونه پول خود را سرمایه گذاری می کنید

اکنون که یک حساب سرمایه گذاری باز کرده اید، می خواهید تصمیم بگیرید که سرمایه گذاری خود را در کجا قرار دهید. نحوه سرمایه گذاری شما به تحمل ریسک و دوره زمانی که برای آن سرمایه گذاری می کنید و موارد دیگر بستگی دارد.

کسب درآمد بیشتر می تواند زندگی شما را از روش های مختلفی تغییر دهد:

  • می توانید بدهی خود را پرداخت کنید.
  • پس انداز برای خریدهای بزرگ دارید
  • زودتر به بازنشستگی برسید.

با هر مقدار پس انداز، برای خودتان آزادی می خرید

پس انداز به عنوان یکی از روش های پولدار شدن

پول می تواند برای شما مفید باشد و هرچه بیشتر آن را به کار بگیرید سریعتر و بزرگتر می شود. همراه با پول بیشتر، آزادی بیشتر دارید. آزادی ماندن در خانه و گذراندن وقت با بچه های خود، بازنشستگی و سفر به دور دنیا، ترک کار خود و... نمونه ای از این آزادی ها است. در واقع هر نوع سرمایه گذاری از جمله بورس سنگ بنای آزادی مالی شما هستند و هنگامی که از نظر مالی مستقل باشید، دیگر به یک شغل یا کارفرما وابسته نیستید. شما آزاد هستید که آنچه می خواهید انجام دهید؛ زیرا درآمد خود را ایجاد می کنید.

جمع بندی

در سال های اخیر، افراد مختلفی روش های پولدار شدن در کوتاه مدت را تبلیغ می کنند؛ اما تجربه ها نشان داده است که ثروتمند شدن موضوعی کوتاه مدت نیست و فقط با تلاش و هوشمندانه کار کردن می توان به این هدف رسید. یکی از روش های پولدار شدن در اقتصاد ایران که همواره با تورم های سنگین همراه بوده است، سرمایه گذاری کردن است و در بلند مدت می تواند اثرات قابل توجهی بر سطح رفاه افراد داشته باشد. بنابراین سرمایه گذاری کردن را می توان به عنوان یکی از روش های پولدار شدن در نظر گرفت که خود این موضوع نیز نیازمند آموزش و کسب تجربه فراوان است.

در این باره بیشتر بخوانید

در صورت کند بودن سایت فیلترشکن خود را خاموش کنید
×بستن صفحه
پشتیبان فروش(شایان ابراهیمی)
موبایل 09304891085
موبایل 09304891085
واتساپ شروع گفتگو
تلگرام @9304891085
داخلی 101
پشتیبان فروش(فائزه تهرانی)
موبایل 09101364784
موبایل 09927779006
واتساپ شروع گفتگو
تلگرام @Armteam_admin_104
داخلی 104
پشتیبان فروش(فائزه تهرانی)
موبایل 09304890560
موبایل 09927779003
واتساپ شروع گفتگو
تلگرام @Armteam_admin_104
داخلی 104
پشتیبان فروش(مهرافروز گودرزی)
موبایل 09927779006
موبایل 09927779006
واتساپ شروع گفتگو
تلگرام @Armteam_admin_105
داخلی 105
پشتیبان فروش(پریسا متولی)
موبایل 09192757633
موبایل 09927779005
واتساپ شروع گفتگو
تلگرام @armteam_admin_29
داخلی 106
پشتیبان فروش(ایمان پوراسماعیلی)
موبایل 09909400064
موبایل 09909400064
واتساپ شروع گفتگو
تلگرام @Armteam_admin_por107
داخلی 107
پشتیبان فروش(ایمان پوراسماعیلی)
موبایل 09927779040
موبایل 09927779040
واتساپ شروع گفتگو
تلگرام @Armteam_admin_por
داخلی 107
پشتیبان فروش(علیرضا سجده)
موبایل 09304891628
موبایل 09304891628
واتساپ شروع گفتگو
تلگرام @Armteam_admin_1_114
داخلی 114
پشتیبان فروش(سارا کیانی)
موبایل 09304890686
موبایل 09304890686
واتساپ شروع گفتگو
تلگرام @Armteam_admin_1_117
داخلی 117
پشتیبان فروش(سارا کیانی)
موبایل 09927779030
موبایل 09927779030
واتساپ شروع گفتگو
تلگرام @Armteam_admin_2_117
داخلی 117
پشتیبان فروش(یوسف فرخنده)
موبایل 09909400054
موبایل 09909400054
واتساپ شروع گفتگو
تلگرام @Armteam_admin_2_118
داخلی 118
پشتیبان فروش(یوسف فرخنده)
موبایل 09194198792
موبایل 09194198792
واتساپ شروع گفتگو
تلگرام @armteam_admin_33
داخلی 118
پشتیبان فروش(یوسف فرخنده)
موبایل 09304891297
موبایل 09304891297
واتساپ شروع گفتگو
تلگرام @Armteam_admin_2_118
داخلی 118
اطلاعات تماس(دفتر فروش)
تلفن 021-22021030
تلفن 021-22021040
بدون پیش شماره 90001030
اینستاگرام @alireza.mehrabii
کانال تلگرام @alirezamehrabi_com