وزیر اقتصاد از برنامههای جدید دولت برای توسعه بازار سرمایه خبر داد و اعلام کرد بخشی از اراضی و املاک دولتی پس از توکنیزهسازی در بورس عرضه خواهد شد. سیدعلی مدنیزاده با اشاره به رشد ۳۸ درصدی بازار سهام پس از جنگ اخیر، این روند را نتیجه حمایتها و اصلاحات انجامشده در بازار سرمایه دانست.
وی همچنین از افزایش عرضههای اولیه، راهاندازی صندوقهای درآمد ثابت ارزی و ایجاد صندوقهای تضمین برای حمایت از تولید خبر داد. به گفته وزیر اقتصاد، دولت قصد دارد با تقویت نقش بازار سرمایه در تأمین مالی، سهم بورس در اقتصاد کشور را افزایش دهد.
مدنیزاده تأکید کرد عرضه سهام شرکتهای دولتی و ورود شرکتهای اقتصاد دیجیتال به بورس نیز در دستور کار قرار دارد و میتواند به تعمیق بازار سرمایه و جذب سرمایههای جدید کمک کند.
نظر بدهید